Otomotiv Sektörü Şubat’ta 3 Milyar Dolarla İhracatta Zirveye Yerleşti

Güncel Haberler

Otomotiv Sektörü İhracatta Öne Çıkıyor

Geçtiğimiz ay, Türkiye’nin otomotiv endüstrisi, ihracat konusunda lider konumunu korudu. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, şubat ayında bu sektör 2 milyar 980,7 milyon dolarlık bir dış satım gerçekleştirdi. Bu başarı, sektörü 2 milyar 495 milyon dolarla takip eden kimyevi maddeler ve mamulleri ile 1 milyar 358,6 milyon dolarla hazır giyim ve konfeksiyon sektöründen ayırıyor.

Mücevher Sektöründe Hızlı Artış

Şubat ayında en fazla ihracat artışı, %79,1 ile mücevher sektöründe görüldü. Bu durum, sektördeki büyümenin ne denli hızlı olduğunu gözler önüne seriyor. Ancak, genel sanayi grubunun ihracatı, geçen ay %1,3’lük bir düşüşle 14,7 milyar dolar olarak kaydedildi.

Ülke ve Şehir Bazında İhracat Verileri

Geçen ay en fazla ihracat yapılan ülkeler arasında Almanya 1,5 milyar dolarla ilk sırada yer aldı. Bunu 1,1 milyar dolarla İtalya ve 986,7 milyon dolarla Birleşik Krallık izledi. İhracatın en yoğun olduğu şehirler ise 7,3 milyar dolarla İstanbul, 1,8 milyar dolarla Kocaeli ve 1,3 milyar dolarla Bursa olarak sıralandı.

Gelecek İçin Beklentiler

Otomotiv sektörü, Türkiye ekonomisi için büyük bir öneme sahip. İhracatın bu kadar yüksek olması, sektörün uluslararası pazardaki rekabet gücünü artırıyor. Daha fazla bilgi ve detaylı veriler için firmarehber.net.tr adresini ziyaret edebilirsiniz.

Türkiye'nin Ücretsiz Firma Rehberi

İş yerlerini ve firmaları tek noktadan keşfedebilirsiniz. Firmanızı ücretsiz ekleyin.