Firma Rehber

Türkiye, küresel ortalamanın üzerinde yapay üretken zeka kullanımında

Deloitte “Dijital Tüketici Trendleri 2024” raporunun sonuçlarını yayınladı.

Türkiye’de 1002 kişi tarafından katılan bir anketle hazırlanan rapor, Türkiye kullanıcılarının kişisel amaçlar için % 72 ve işteki üretkenliği artırmak için eğitimin % 51’inde yapay zeka kullandıklarını ortaya koydu.

Yapay zekanın farkındalığı ve kullanım oranı %77 ile İstanbul’un diğer bölgeleri arasında en yüksek seviyededir.

Türkiye’deki yapay zeka oranı yaş ilerledikçe azalırken, en sevilen yapay yapay zeka modelleri Chatgpt, Gemini ve Myai (Snapchat) gibi listelenmiştir.

Yapay üretken zeka kullanan katılımcıların yüzde 12’si haftada yüzde 37, ayda bir kez yüzde 18, % 33’ü daha az kullanıyor.

Yapay zeka kullanmayan katılımcılar genellikle performans, veri güvenliği ve zorluklardan bahsediyorlar.

İşyerinde yapay zeka kullanımı yaygınlaşıyor

Türkiye’deki yapay zeka oranı yüzde 34 iken, bu insanların yüzde 61’i iş süreçlerindeki yapay zeka araçlarından yararlanıyor.

İşyerinde yapay zekanın ana kullanım alanları arasında bilgi arayışı yüzde 58, üretimin yüzde 47’si, yazma içeriği oluşturulmasının yüzde 43’ü, çevirinin yüzde 40’ı, metin özetinin yüzde 34’ü, veri analizinin yüzde 31’i ve yüzde 30’dur.

Türkiye şirketlerinin yüzde 47’si üretken yapay zeka kullanımını teşvik ediyor, ancak yüzde 74’ü çalışanlar için eğitim sağlamada yetersiz.

Bireysel Türkiye kullanıcılarının, yapay üretim zekasının üretimi için küresel ortalama yüzde 23,5 ila yüzde 17,5’in üzerinde olduğu keşfedildi. Bu oran şirket tarafından teşvik edilen çalışanlar arasında % 27’ye ulaşmıştır.

Raporda ayrıca aboneliğe dayalı isteğe bağlı video hizmetleri (SVOD), ikinci el cihazının tercihleri, sosyal medya ve internet bağlantı hızları üzerinden alışveriş trendleri gibi sorunları da içeriyordu.

Deloitte Türk teknolojisi ve dönüşüm hizmetlerinin lideri Hakan Göl, yapay zekanın farkındalığının ve kullanımının Türkiye ve tüm dünyada hızla arttığını vurguladı.

“Dijital dünyada yeni bir işbirliği alanı olarak öne çıkan yapay zeka, küresel ölçekte yeni bir dönemin kapısını açıyor.” Dedi.

Her ne kadar Türkiye Incoass’ta farkındalık ve kullanım olsa da, iki kişiden biri henüz yapay zeka kullanmamış, “yapay zeka, çalışanların iş sürecine ve verimlilik katkısına entegrasyonu ve verimlilik katkısı önemlidir. Çalışanlar üretken yapay zeka tarafından teşvik edilir, ancak verimliliğin verimliliğinin verimliliğinin verimliliğinin verimliliğinin verimliliğinin verimliliğinin.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu
handycasinozone.com freebetstake.com